چکیده: در دهه 90 میلادی بحثی در گرفته بود که آیا استراتژی باید به عنوان هنر، علم و یا تلفیقی از هر دو تلقی شده و به کار رود یا خیر. در بین نویسندگان گوناگون، نویسندگان نامداری در حوزه ادبیات توصیفی و تلفیقی چون اُهمائه (1982)، مینتزبرگ (1994) و  اِستیسی (1993) به این بحث پرداختند که استراتژی عمدتاً باید به عنوان روند فکری ای مبتنی بر خلاقیت، حس و ادراک و تفکر واگرا (تفکری مبتنی بر خلاقیت) باشد و این یعنی استراتژی باید به عنوان هنر تلقی شود. نویسندگان دیگری در حوزه ادبیات تجویزی مانند اَندروز (1965)، آنسوف (1965) و پورتر (1980، 1985، 1990) از این باور حمایت کرده اند که استراتژی روند فکری ای مبتنی بر منطق، تحلیل و تفکر همگرا (تفکری مبتنی بر اینکه همیشه یک جواب درست وجود دارد) است، بنابراین استراتژی باید به عنوان علم تلقی شود. نویسندگان دیگری عمدتاً در اواخر دهه 90 اینگونه استدلال می کردند که استراتژی باید هر دو دیدگاه و رهیافت را برای رسیدن به بهترین نتایج با هم ادغام کند (ویلسون، 1994، 1998؛ ریموند، 1996؛ لییِدکا، 1998a، 1998b؛ هِراکلیوس، 1998). بررسی دقیق یافته های نویسندگان نامدار متعدد و گوناگون و قرار دادن آنها در زنجیره پیوسته استراتژی به عنوان هنر و استراتژی به عنوان علم، دیدگاه و بینش شگرفی را نسبت به ادبیات و پیشرفت های اخیر در حوزه استراتژی ایجاد کرده است. این دیدگاهها به آماده سازی تفکرات و مفاهیم و نیز مدل تفکر نظاممند (استراتژیک) کمک می کنند.

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هفتم آذر ۱۳۹۲ساعت 11:27  توسط علی سروری  | 
 

فصل نهم:

مدیریت تغییرونوآوری

 

استاد:

جناب آقای دکترمقدسی

اعضای گروه:

علی سروری

ناهید شیرازی

امیر مذهب

واحد:

علوم تحقیقات خراسان رضوی

بهار92

 

تحول:

عبارت است ازتغییردرمحیط ،ساختار،فناوری،یاافرادیک سازمان.

تغییر،یک واقعیت سازمانی است.رسیدگی به تغییریکی ازکارهای هرمدیر است،حق انتخاب تغییربرای مدیران دریکی ازاین سه مقوله اساسی می گنجد:تغییرساختار،فناوری ونیروی انسانی.

مدیران می توانندساختارسازمانی رابا تغییردادن تخصص کار،قوانین ومقررات،یامتغییرهای تمرکزویابابرنامه ریزی دوباره مشاغل تغییردهند؛آنها قادرند فناوری سازمانی راباتغییردادن فرایند کار،روش هاو تجهیزات تغییردهند؛همچنین آنهامی توانندافرادراباتغییرنگرش ها؛انتظارات،ادراک،یارفتارمتحول سازند.

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و ششم آذر ۱۳۹۲ساعت 19:21  توسط علی سروری  | 
ﺗﺎﻟﻴﻒ: ادﻳﻚﺑﺎﻏﺪاﺳﺎرﻳﺎن

ﻛﺎرﺷﻨﺎس ارﺷﺪﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﭘﺮوژه و ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎي اﻃﻼﻋﺎت ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ با پذیرش  

تهیه کننده:علی سروری

بخش1

 

ﺑﺎ ﭘﺬﻳﺮش دﻳﺪﮔﺎه ﻛﺎرﻓﺮﻣﺎﻳﻲ، ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﻴﻢ ﺗﻮﺟﻪ ﺧﻮد را روي ﻓﺮآﻳﻨﺪ ﻛﺎﻣﻞ ﻣﺪﻳﺮﻳـﺖ پروژه برای تسهیلات اجرا شده بجای نقش تاریخی کارشناسان مختلف معطوف نماییم.

”اﺳﺎﺳﺎ”، ﻳﻚ ﭘﺮوژه ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ ﻧﻴﺎزﻫﺎي ﺑﺎزار ﻳﺎ اﻗﺘﺼﺎد ﻫﻢ ﺳﻮ و ﻣﻨﻄﺒﻖ ﺑﺎﺷﺪ، زﻳﺮا ﻫﺮ دوي آﻧﻬﺎ اﺧﺘﻴﺎر ﻛﺎﻣﻞ در اﺗﺨﺎذ ﺗﺼﻤﻴﺎت ﻣﻬﻢ دارﻧﺪ.

، اﻣﻜﺎن ﺳﻨﺠﻲ ﻓﻨﻲ و اﻗﺘﺼﺎدي ﻫﺮ ﮔﺰﻳﻨﻪ ﻣﻮرد ارزﻳــﺎﺑﻲ و ﻣﻘﺎﻳﺴـﻪ ﻗـﺮار ﻣـﻲ گیرد تا بهترین پروژه ممکن برگزیده شود.چگونگی تامین

 مالی برای گزینه های پشنهادی نیز ﺑﺎﻳﺪﻣﻮردآزﻣﺎﻳﺶ و ﺑﺮرﺳﻲ ﻗﺮارﮔﻴﺮد و ﭘﺮوژه ﺑﺎ ﺗﻮﺟــﻪﺑـﻪﻣـﺪت زﻣـان تﻜﻤﻴﻞ آن و ﻣﻴﺰان ﻧﻘﺪﻳﻨﮕﻲﻣﻮﺟﻮد ﻃﺮح رﻳــﺰي ﺧﻮاﻫـﺪ ﺷـﺪ. ﭘـﺲ از آﻧﻜـﻪ ﻣﺤـﺪوده وﻇﺎﻳﻒ ﻳﺎ ﺣﺪود ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺮوژه ﻣﺸﺨﺼﺎ” ﺗﻌﻴﻴﻦ ﮔﺮدﻳــﺪ، ﻃﺮاﺣـﻲ ﻣﻬﻨﺪﺳـﻲ ﺗﻔﺼﻴﻠـﻲ ، ﻧﻘﺸﻪ ﻫﺎي ﺗﻔﺼﻴﻠﻲ اﺟﺮا و ﭘﺎﻳﻪ ﻛﻨﺘﺮل ﻫﺰﻧﻴﻪ ﻋﻤﻞ ﺧﻮاﻫﺪ ﻧﻤــﻮد. در ﻣﺮﺣﻠـﻪ ﺗـﺎﻣﻴﻦ ﺗﺪارﻛـﺎت و اﺣـﺪاث ﭘـﺮوژه، ﺗﺤﻮﻳﻞ ﻣﻮاد و ﻣﺼﺎﻟﺢ و ﻋﻤﻠﻴﺎت اﺟﺮاﻳﻲ ﭘﺮوژه در ﺳﺎﻳﺖ ﺑــﺎﻳﺪ دﻗﻴﻘـﺎ” ﺑﺮﻧﺎﻣـﻪ رﻳـﺰي ، ﻛﻨﺘﺮل ﮔﺮدد. ﭘﺲ از آﻧﻜﻪ ﻋﻤﻠﻴﺎت اﺟﺮاﻳﻲ ﺑﻪ ﭘﺎﻳﺎن رﺳﻴﺪ، ﻣﻌﻤﻮﻻ” ﻧﻮﺑﺖ ﻳﻚ دوره ﻛﻮﺗﺎه راه اﻧﺪازي ﻓﺮا ﻣﻲ رﺳﺪ. ﺳﺮاﻧﺠﺎم، ﻣﺪﻳﺮت ﺗﺎﺳﻴﺴﺎت اﻳﺠﺎد ﺷﺪه ﺑﻄــﻮر ﻛـﺎﻣﻞ در اﺧﺘﻴـﺎر ﻛﺎرﻓﺮﻣﺎ ﻗﺮار ﻣﻲ ﮔﻴﺮد ﺗﺎ در ﺗﻤﺎم ﻃﻮل ﻋﻤﺮ ﺧﻮد از آن ﺑﻬﺮه ﺑﺮداري ﻛﻨ..

اﺣﺪاث ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﻫﺎي ﺗﺠﺎري ﻳﺎ ﻣﻮﺳﺴﺎت دﻳﮕﺮ اﻳﻨﮕﻮﻧﻪ ﺗﺎﺳﻴﺴﺎت ﺧﻮد اﻧﻮاع ﺑﺴﻴﺎري دارند ﻣﺪت ﭘﻴش ﺒﻴﻨﻲ ﺷﺪه ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﻋﺎﻣﻞ ﺑﺮاي اﺟﺮا ﺑﺸــﻤﺎر ﻣـﻲ رود و از آﻧﺠـﺎ ﻛـﻪ اﻳﻨﮕﻮﻧـﻪ ﭘﺮوژه ﻫﺎ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪﺑﺮي ﺑﺴﻴﺎري دارﻧﺪ ﻟﺬا ﺑﺴﻴﺎرﺿﺮوري اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﻳﺰي دﻗﻴــﻖ و اﺻﻮﻟﻲ و ﻧﻴﺰ زﻣﺎن ﻣﻌﻘﻮل اﺟﺮاﻳﻲ ﻣﺪ ﻧﻈﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ .اﻛﺜﺮ اﻳﻨﻬﺎ در اﺧﺘﻴــﺎر ﺑﺨـﺶ دوﻟﺘـﻲ اﺳﺖ و ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻫﺎي اﺟﺮاﻳﻲ آﻧﻬﺎ از ﻣﻨﺒﻊ درآﻣﺪﻫﺎي ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺗﺎﻣﻴﻦ ﻣﻲ ﺷﻮد ﻫﻨﮕﺎﻣﻲ ﻛﻪ ﻛﺎرﻓﺮﻣﺎ در ﭘﻲ ﻳــﺎﻓﺘﻦﺧﺪﻣـﺎت ﺗﺨﺼﺼـﻲ ﺟـﻬﺖ ﻃﺮاﺣـﻲ و اﺟـﺮاي ﭘﺮوژه ﺧﻮد ﺑﺮﻣﻲ آﻳﺪ ﺑﺎ ﻃﻴﻒ ﮔﺴﺘﺮده اي از ﮔﺰﻳﻨﻪﻫــﺎ روﺑـﺮو ﻣـﻲ ﺷـﻮد. ﻧـﻮع اﻧﺘﺨـﺎب اﻳﻨﮕﻮﻧﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﻋﻤﻴﻘﺎ” ﺑﻪ ﻧﻮع ﺻﻨﻌﺖ و ﻣﺎﻫﻴﺖﭘﺮوژه و ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻛﺎرﻓﺮﻣﺎ در ﻫﻤﻜﺎري ﺑــﺎ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن در ﭘﺮوژه ﻫﺎي ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﺴﺘﮕﻲ دارد. 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و ششم آذر ۱۳۹۲ساعت 19:19  توسط علی سروری  | 

ردیف

نام کتاب

مولف (مترجم)

انتشارات

1

برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک

جان پیرس و ریچارد برادن رابینسون (سهراب خلیلی شورینی)

یادواره کتاب

2

سیاست بازرگانی و مدیریت استراتژیک

ویلیام گلوک، لارنس جاچ (سهراب خلیلی شورینی)

یادواره کتاب


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و پنجم آذر ۱۳۹۲ساعت 14:12  توسط علی سروری  | 

نام رشته

سال 1389

سال 1390

سال 1391

سال 1392

مدیریت بازرگانی – مدیریت بازاریابی

علوم و تحقیقات تهران، قشم

علوم و تحقیقات تهران، تهران مرکزی، قشم

علوم و تحقیقات تهران، تهران مرکزی، قشم

علوم و تحقیقات تهران، تهران مرکزی، مرکز آموزش بین المللی قشم، امارات متحده عربی

مدیریت دولتی

علوم و تحقیقات تهران، علوم و تحقیقات کرمان، کرمان

علوم و تحقیقات تهران، علوم و تحقیقات کرمان، کرمان

علوم و تحقیقات تهران، علوم و تحقیقات کرمان

علوم و تحقیقات تهران، علوم و تحقیقات کرمان، علوم تحقیقات اصفهان، امارات متحده عربی


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و پنجم آذر ۱۳۹۲ساعت 14:8  توسط علی سروری  | 
رشته مدیریت صنعتی

دروس عمومی هر سه گرایش
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و پنجم آذر ۱۳۹۲ساعت 14:4  توسط علی سروری  | 

یک روزی از روزها دانشمندى آزمایش جالبى انجام داد. او یک آکواریوم ساخت و با قرار دادن یک دیوار شیشه‌اى در وسط آکواریوم آن ‌را به دو بخش تقسیم ‌کرد.

در یک بخش، ماهى بزرگى قرار داد و در بخش دیگر ماهى کوچکى که غذاى مورد علاقه ماهى بزرگتر بود.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و پنجم آذر ۱۳۹۲ساعت 13:49  توسط علی سروری  | 
 

 

نگرشی به روش تحلیلی SWOT

تحلیل SWOTماتریس (SWOT Analysis)

علی سروری - دانشجوی کارشناسی ارشدمدیریت اجرایی

واحدعلوم تحقیقات تهران-خراسان رضوی(نیشابور)

چکیده:

در این تحقیق ما ابتدا به معرفی روش تحلیلی SWOT و همچنین نقاط قوت و ضعف و فرصتها و تهدیدات پرداخته و سپس پس از آن به چگونگی ارتباط میان روش SWOT با سایر روشهای استراتژیک مانند کارت امتیازات متوازن BSC و روش گسترش کیفیت QFD پرداخته ایم، همچنین به طور خلاصه روش تحلیل SWOT کمّی که به ما کمک می‌کند بتوانیم تحلیل SWOT را به طور همزمان در چند شرکت به اجرا در آوریم معرفی خواهیم کرد. در نهایت با ارائه مثالهایی از کاربرد SWOT در سازمانها و کشورهای مختلف به کار خود پایان خواهیم داد.

 

واژگان کلیدی:

برنامه‌ریزی استراتژیک- تحلیل SWOT – نقاط قوت و ضعف، فرصتها و تهدیدات


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و پنجم آذر ۱۳۹۲ساعت 13:47  توسط علی سروری  | 

سلام؛

خوبی خوش میگذره

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و چهارم آذر ۱۳۹۲ساعت 23:53  توسط علی سروری  |